poniedziałek, 1 marca 2010

Czekoladowe trufelki



 Lubię czekoladę. Bardzo. Może to jeszcze nie uzależnienie ale duże przyzwyczajenie:). Lubi czekoladę w różnych postaciach, mleczne, gorzkie, nadziewane, pralinki. I takie fajne, czekoladowe trufelki znalazłam na tym blogu. Robi się je dość szybko, z tym że dobrze żeby masa przez noc przeleżała w lodówce. Są bardzo delikatne, lepiej je trzymać w lodówce. Bardzo smaczne, rozpływające się w ustach. Polecam!!!



200g gorzkiej czekolady
200 ml śmietanki 30 %
1 łyżka masła
2 łyżki cukru waniliowego
kakao

Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, dodałam śmietankę, wymieszałam. Dodałam masło i dokładnie rozmieszałam. Dosypywałam partiami cukier waniliowy, cały czas mieszając. Chłodziłam w lodowce przez noc. Formowałam w dłoniach małe kulki z masy i obtaczałam w kakao (to troche upierdliwe). Pomagałam sobie widelcem i wykałaczką.



2 komentarze: