piątek, 26 lutego 2010

rafaelki





Są naprawdę pyszne. Można je porównać trochę do rafaello , trochę do naprawdę smacznych ciastek, nieważne do czego je porównamy- ważne że są naprawdę rewelacyjne- smakują każdemu a robi się je błyskawiczne. Znalazłam je tutaj, ale robi je teżDorotuś dodając zamiast masła orzechowego nutelli – próbowałam – też pycha. Masa jest fajna- dość plastyczna, można z niej porobić ciekawe kształty, choć największe wrażenie robią jako kulki, obtoczone np. W cukrze pudrze, zmielonych migdałach, czy wiórkach kokosowych. Można ich tez wcale nie obtaczać - i tak będa pyszne. Naprawdę gorąco polecam!



0,5 szkl. wiórków kokosowych
125g masla ghee (lub 1/2 kostki zwyklego masła)
1-2 łyzki masła orzechowego
1/3 szkl. cukru pudru
1 lyzeczka esencji waniliowej (ja dałam łyżeczke ekstraktu waniliowego)
1,5 szkl. mleka w proszku



Z tej ilości mnie wyszło około 25 kuleczek.



Najpierw na połowie masła podprażamy wiórki kokosowe – aż lekko zbrązowieją. Studzimy. Resztę masła miksujemy w misce z cukrem pudrem i masłem orzechowym (ew. Nutellą). Dodajemy wystudzone wiórki i wsypujemy mleko w proszku. Ja wsypałam najpierw szklankę, a potem podsypywalam powoli – tak żeby masa nie byla zbyt krucha ( w razie czego można dodac troszkę masła). Lepimy kulki, obtaczamy w czym chcemy, bądź nie obtaczamy wcale i wkładamy do lodówki. Smacznego!!!











5 komentarzy: