piątek, 23 kwietnia 2010

Mrożona Biała pavlowa lub tort lodowy


Ten pyszny torcik zrobiłam na imieniny mojego Munsza. Robi się go błyskawicznie, ale trzeba mu poświęcić trochę czasu (piczenie bezów i mrożenie). Także przygotować się trzeba dzień wcześniej. Warto! Ciacho jest przepyszne. Na letnie upały wręcz idealne, ale w kwietniowy, chłodny wieczorek też smakowało wybornie. Gorąco polecam!!!Przepis znalazłam w ostatnim numerze Weranda Country.
Bezy:
4 białka
200g cukru drobnego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka soku z cytryny
Ubić białka pod koniec dodając powoli cukier. Dodać mąkę, lekko zmiksować i wlać sok z cytryny, wymieszać. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia upiec dwa koła o średnicy około 20 cm (trochę się powiększą) i jeszcze kilka małych bezików (do ozdoby). Piec około 100 minut w temp 90-100 stopni.

Krem:
pół litra śmietanki 36 %
ok. 3 łyżki cukru pudru (pisze około - ja dodaje na oko- kto woli słodsze da więcej, kto mniej słodkie - wiadomo)
300 g malin (dałam mrożone)
Ubić śmietaną na sztywno z cukrem.

Na talerzu ułożyć blat. Ja zabezpieczyłam obręczą do ciast, żeby mi się nie rozlało. Wyłożyć połowę smietany i na to 3/4 malin. Położyć drugi blat, posmarować śmietaną, ozdobić bezikami i malinami. Wstawić na ok. 12 godzin do zamrażarki i wyjąć na pół godziny przed podaniem. Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Bardzo okazale się prezentuje. Na pewno smakował, inaczej być nie mogło. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowna
    nic więcej nie napiszę:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. z tymi malinami napewno przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. pavlova znam, ale nie wpadlam aby to ciasto mrozic.

    OdpowiedzUsuń
  5. asieja, Paula...pyszna:)
    Patka ..z tym mrożeniem to fajny pomysł a na lato to wręcz idealny:) I pyszne i świetnie się trzyma

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow - wygląda super. A że zbliżają się urodziny mojego męża to przepis wkładam do ulubionych. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulina J. na pewno będzie Mu smakował:)

    OdpowiedzUsuń

  8. zamrożona beza - ciekawe podejście do lodowej sprawy - :)))

    OdpowiedzUsuń