czwartek, 22 kwietnia 2010

lemon curd


A życie toczy się dalej...I gotować trzeba. Z lekką ulgą odeszłam od telewizora i stanęłam dziś przy kuchni robiąc przepyszny lemon curd. Przepis zaczerpnęlam od Dorotus, zmieniając nieco proporcje, żeby mi się do słoiczka mojego zmieściło. Jest od niebo lepszy od kupionego, choć nie ma w nim krzty masła. Nadaje się do wielu szybkich deserków, na które przepisy mam nadzieję wkrótce tu wrzucę. Zamknięte w słoiku, w lodówce trzymałam poprzednio około 3 tygodni i było oki.Gorąco polecam!

sok i skórka otarta z 2 cytryn
150 g cukru
2 zółtka
2 jajka
płaska łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki oliwy


Wszystko (poza oliwą) do garnka z grubym dnem , zagotowujemy, zmiejszamy ogień i gotujemy 2 minuty cały czas mieszając (to ważne - lubi sie przypalać!).Zdejmujemy z ognia.Dodajemy oliwę i gotujemy jeszcze minutkę MIESZAJĄC.  Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Mój garnek miał zbyt cienkie dno
    Wszystko się przypaliło

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego pisałam o tym grubym dnie. Bo ja zaczełam robić w zwykłym, ale zaczeło się przypalac więc szybko przełożyłam do grubego i udało mi sie uratować

    OdpowiedzUsuń
  3. Na wszelki wypadek dopisałam ostrzeżenie

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłaś mi ochotę na słoiczek takich pyszności
    nigdy nie jadłam lemon curdu, a uwielbiam kwaśno cytrynowe smaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, właśnie od dłuższego czasu zabieram się za zrobienie Lemon Curd, i tez chciałam skorzystać z przepisu Doroty, dziękuję za kolejną, jakże apetyczną zachętę. Zamelduję się, jak tylko uda mi się zrobić mój własny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Anna-Maria...To czekam na Twój rezultat:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy można to pasteryzować, żeby przedłużyć trwałość?

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam szczerze, ze nie wiem czy da sie pasteryzowac - musz spróbowac

    OdpowiedzUsuń