wtorek, 16 marca 2010

Kruche babeczki śmietankowe



Zawsze lubiłam babeczki śmietankowe. Za starych, jedynie słusznych czasow był to jeden z mój ulubionych smakołyków i na dodatek nawet dość często dostępnych. Teraz słodyczy jest już tyle, że problem może być tylko w wyborze, ale babeczki wciąż bardzo lubie. I jak tylko znalazłam TEN przepis postanowiłam je upiec. Postanawianie zajęło mi 2 miesiące, ale w końcu się zabrałam .Wyszły pyszne, kruchutkie, lepsze niż niejedne z cukierni. Ciasto w czasie robienia troszkę się kruszyło ale bardzo to nie przeszkadzało. Do wypełnienia mozna użyć gotowego budyniu a można zrobic go samemu. Ja zrobiłam sama z TEGO przepisu. Robiłam w małych i większych foremkach, ale w tych małych wyglądają bardziej wdzięcznie. Naprawdę polecam!!!



- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka mąki krupczatki
- 1 kostka margaryny Kasia (lub masła – ja dałam Kasię)
- poł łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 szklanki cukru pudru
- 2 żółtka



Zagnieść szybko wszystkie składniki i odstawić przynajmniej na pół godziny do lodówki.
Zrobić budyń według przepisu na opakowaniu i ostudzić. Polecam zrobienie go według tego przepisu, będzie jeszcze lepszy:



2 żółtka
2 łyżki cukru
2 łyżki mąki pszennej
1 1/2 szklanki mleka
1/2 laski wanilii (nie miałam, dodalam cukier waniliowy i ekstrakt wan.)
Utrzeć żółtka z cukrem i mąką, dodać wanilię. Postawić na małym ogniu, dodawać mleko ciągle mieszając. Zagotować i mieszać aż do zgęstnienia.
Wysmarować foremki maslem ( ja tego nie robie, ale na własne ryzyko:)). Rozwałkowac ciasto na ok. 5 mm, wykrajać kółka i wylepiac nimi foremki. wkładac po łyżce (do mniejszych łyżeczce) budyniu i zaklejac drugim kółkiem. Piec w temp. 200 stopni ok. pół godziny. Ostudzić. Posypać cukrem pudrem. Smacznego!!!
                                       
                                                         Przepis bierze udział w akcji:

1 komentarz:

  1. piękne Ci wyszły. I bardzo się cieszę że posmakowały. Ja też baaaaardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń