piątek, 20 maja 2011

Marchewkowo-cynamonowe kruche rogaliki z konfiturą różaną


Tak mnie wzięło na tę marchewkę, że nie mogłam się powstrzymać, żeby nie wypróbować jeszcze takiego ciasta marchewkowego - tym razem  w wersji kruchej - bardzo eko - ponoć w sam raz dla alergików. Tego nie wiem, bo alergików w rodzinie, dzięki Bogu nie mam, ale nie- alergikom też bardzo smakowało. Szczególnie w połączeniu z dziką różą. Przepis stąd.

  • 200 g marchewki startej na drobnych oczkach (może być nieco więcej)
  • kostka masła lub margaryny (ja dalam masło)
  • 2 szklanki mąki orkiszowej (musiałam dodać ciut więcej)
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • łyżeczka cynamonu
  • Konfitura różana bądź inne cudo do nadziania
Ciasto szybko zagniatamy, wkładamy na 20 minut do lodówki, po czym na wysypanej mąką stolnicy walkujemy koła (najlepiej podzielić sobie ciasto na 4 części) , z których wycinamy trójkąty. Na szerszej części trojkąta dajemy odrobinę konfitury i zwijamy w rogaliki, zaczynając od tej szerszej konocówki. Pieczemy w temp. 180 stopni ok 30 minut - żeby były kruche. Studzimy na kratce i zajadamy.Smacznego!!



3 komentarze:

  1. schrupałabym sobie takie zawijaski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pamiętam jeszcze smak takich - muszę powtórzyć, bo jak tak patrzę, to aż tęsknię.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak, poproszę jednego!
    Wyglądają naprawdę niesamowicie apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń