wtorek, 10 maja 2011

Ciasteczka z kawałkami czekolady


Kupiłam sobie książkę Jamiego Oliwera "Każdy może gotować". Bardzo fajny Autor:), bardzo fajna książeczka, bardzo fajne przepisy. Na pewno będą  u mnie na blogu. Na pierwszy rzut przepis może banalny, ale smaczny i prosty:). Robi sie go szybko, chrupie jeszcze szybciej, polecam!

125 g miękkiego masła
100 g nierafinowanego drobnego cukru trzcinowego
1 duże jajo
100 g zwykłej mąki ( ja musiałam odrobine więcej podsypac, bo mi się za bardzo kleiło)
25 g płatkow owsianych
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyzeczka soli

50 g posiekanej, bądż polamanej na kawałki bialej czekolady
50 g posiekanej, bądż polamanej na kawałki gorzkiej lub mlecznej czekolady

Miękkie masło miksujemy wraz z pozostałymi skladnikami. Dodajemy posiekaną czekoladę, mieszamy starannie. Przy pomocy łyżeki przekładamy ciasto na folię samoprzylegającą i formujemy wałek (to troche trudne, mi się strasznie ciasto kleiło i troche musiałam podsypac mąką - średnica ok. 7cm. Wkładamy do zamrażarki na ok. 30 minut.
Po wyjeciu jeszcze trochę doformujemy (przynajmniej ja musiałam:)), kroimy ostrym nożem ok 1 cm plastry i ukladamy na blasze (dość szeroko, bo się rozpychają na boki). Pieczemy w temperaturze 190 stopni ok 8-10 minut. Studzimy na kratce aż się zrobią chrupiące. Smacznego!!!



3 komentarze:

  1. Ciekawi mnie co jeszcze nam zaserwujesz z tej książki :) Ciasteczka to taki przyjemny, szybki sposób na osłodzenie życia... Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak najwięcej przepisów z tej książki, ciasteczka pierwsa klasa, wyglądają obłędnie

    OdpowiedzUsuń