środa, 25 maja 2011

Chmurki orzechowe na Dzień Mamy


Kolejne pralinki do Maminej Bombonierki. I znowu z książki o czekoladzie (i pod takim tez tytułem:))Robiłam je  w formie takich chmurek a także jako nadzienie do czekoladek. I tak i tak smacznie. :)
175g białej czekolady
100 g herbatnikow (u mnie digestive)
100 g posiekanych i uprażonych orzechów makademia lub brazylijskich (u mnie laskowe)
25 g posiekanego świeżego imbiru
garstka podpieczonego (5 minut w 180 stopniach) w piekarniku ryżu prażoego
175 g czekolady deserowej ( u mnie mleczna)

Blachę do pieczenia wyłożyć pergaminem. Polamac białą czekoladę na kawałki i rozpuścić (ja w mikrofali). Pokruszyc herbatniki na drobne kawaleczki, wsypac do roztopionej czekolady, dodać orzechy, imbir, ryż. Starannie wymieszać. Pomagając sobie łyżeczką układać kopczyki masy na przygotowanym pergaminie. Schaładzac aż masa zrobi się twarda i ostroznie zdjąć z pergaminu (ja to robiam na folii srebrnej) . Rozpuścić ciemną czekoladę i ostroznie zamaczać w niej chmurki (najlepiej na widelcu) i odstawiac na pergamin/folię do zastygnięcia. Smacznego!

6 komentarzy: