środa, 25 maja 2011

Babeczki serowe na Dzień Matki




Na Dzień Matki przygotowuję bombonierką.A w niej między innymi malutkie pysznitkie babeczki serowe. Przepis z książki "Czekolada". Proporje podaję za oryginalem, choć sama robiłam z mniejszej ilości, żeby móc też inne smaki zrobić.
100 czekolady deserowej (dalam mleczną)
Masa:
100 g mlecznej czekolady
200 g serka mascarpone
1/4 łyżeczki ekstraktu waniliowego
kakao do posypania
Rozpuścić czekoladę (ja w mikrofali) i przełożyć do 20 papierowych papilotek (takich malych) rozprowadzając po bokach pędzelkiem. Schłodzić i powtornie posmarowac pędzelkim. Chlodzić odwracając do góry dnem. Gdy czekolada stwardnieje ostrożnie zdjąć papier.
Masa:
Ser przekladamy do miski i starannie ucieramy z ekstraktem i stopioną czekoladą.Schłodzić mase, co jakiś czas mieszając. Przełozyć do woreczka do dekorowania i wyciskać masę do babeczek. Ja część tak zostawilam, a część przykryłam od góry roztopioną czekoladą, żeby mi się w bombonierki zmieściły. Smacznego!!!



4 komentarze: