czwartek, 23 września 2010

PIZZA na GRUBYM, miękkim spodzie


Jeśli lubicie pizze na mięciutkim, grubym i puszystym spodzie to ten przepis jest dla Was. Ja polubiłam. Była bardzo, bardzo smaczna, a jej smak dodatkowo podkreslaly zioła dodane do ciasta. Gorąco ją polecam. Znaleziona została tu .
Ja robiam z ok. 400 g mąki, więc wszystkiego (poza drożdżami, których dalam więcej) dałam odpowiednio mniej /tak na oko:
500 g mąki pszennej
ok. 30 g świezych drozdzy (dalam więcej - ponad 50)
pół łyzeczki cukru
łyzeczka soli
łyzeczka słodkiej papryki
łyzeczka granulowanego czosnku
łyżka świezego lub suszonego tymianku (lub innych ulubionych ziół)
50 ml oliwy
ok. 200 ml ciepłej wody z mlekiem (w proporcjach 3:1)

Jako sos pomidorowy użyłam TEN z cebulą i oregano, ale oczywiście moga być tez inne. Jako dodatki dałam głównie sery: mozzarella, rokpol, camembert , a po upieczniu posypałam delikatnie rukolo. MIODZIO:)
Cyt. za autorką z moim uwagami:
Drozdze wkruszyć do miski, zasypać cukrem i zalać 50 ml wody z mlekiem. Wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, zeby drozdze "ruszyły". Dodać resztę składników i dokładnie wyrobić rękoma wysmarowanymi oliwą. W razie potrzeby dodać nieco mąki lub wody, aby uzyskać dobrą konsystencję ciasta. Przełozyć do formy ( u mnie taka taca do pizzy - około 40 cm średnicy)przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Piekarnik rozgrzać do 220 st. C (ja nagrzałam do 250). Składniki nakładać na pizzę tuż przed włożeniem do nagrzanego piekarnika, tak by ciasto nie nasiąknęło sokami z dodatków. Piec około 15 minut.(ja piekłam ok 10-11 minut)
Pycha!!!!!Smacznego!!!


8 komentarzy:

  1. swietna pizza, iście wloska! :) a ja ogranizuje teraz wloski konkurs z fajnymi nagrodami (paczki filmowe od gutek film) i może chciałabyś się dolaczyc ze swoją pizza olu? :) Mozna dodawac potrawy, ktore juz sa na twoim blogu, a pizza kusi...
    Tutaj znajdziesz wiecej informacji i mojego maila: bookmeacookie.blogspot.com/2010/09/filmowy-konkurs-kulinarny-jestem.html

    OdpowiedzUsuń
  2. od dawna mam ten przepis w ulubionych, kolejna osoba go sprawdziła i zachwala, więc chyba muszę w końcu zrobić tę pizze
    super wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniale wygląda. luuubie pizze na grubym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zioła w cieście są super pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że przepis się sprawdził i że zyskuje popularność, tym bardziej, że jest mojego pomysłu :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna pizza, wygląda bardzo apetycznie!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam domową pizze, zawsze można dodać to na co tylko mamy ochotę, ja równiez posiadam swój sprawdzony przepis, http://waniliowapistacja.blogspot.dk/ zapraszam na mojego dopiero raczkującego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, pizza jest przepyszna !

    OdpowiedzUsuń