wtorek, 31 sierpnia 2010

Czekośliwka, zwana śliwkową nutellą czyli Śliwki w czekoladzie


Przepis znalazłam w najnowszej Weranda Country a ona z bloga www.malinowe-ogrody.blog.onet.pl. Śliweczki bardzo smaczne, choc może ciut za słodkie. Następnym razem jak będe robic dam troche mniej cukru. Myśle sobie też, że ten przepis byłby wyśmienity z wiśniami. Kiedys wyprobuję:). Śliweczki idealnie się nadaja do wyjadania wprost ze słoiczka, można je tez użyć do naleśników, przełożenia wafli, jako sos do lodów, czy tez nadzienie do kruchego ciasta. Polecam!Podaję przepis na 3 słoiczki ok 330 ml:

1 kg śliwek
1/2 kg cukru (dałabym trochę mniej)
1 cukier waniliowy
10 dag kakao

W dużym garnku o szerokim i grubym dnie smarujemy owe dno. Śliwki myjemy, pestkujemy i wsypujemy do garnka. Smażymy, początkowo nie mieszając. Gdy owoce się ładnie zesmażą dodajemy resztę składnikow, mieszamy i smazymy jeszcze około pół godziny (ja smażyłam koło godziny). Gorące przekładamy do wyparzonych słoików.

10 komentarzy:

  1. cudowne :) uwielbiam takie śliweczki :) miodzio :D

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja robiłam śliwki w czekoladzie, smaczne były.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym stac się posiadaczką takiego słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czekośliwka! mniam, mniam.
    kusząca radośc ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech i u mnie dziś też śliwki z czekoladą :) Przepyszne połączenie, nieprawdaż? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie śliweczki w czekoladzie są z pewnością zabójczo pyszne :) Chciałabym odstac jeden słoiczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo takie śliweczki a do tego jakaś śliwóweczka! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha taka czekoladowa śliwa! Marzy mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  9. narobiłam się tych śliwek w czekoladzie i teraz sama muszę jeść bo nikomu innemu nie smakują... no i dobrze - więcej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pycha, kolor przepiękny!

    Zapraszam do blogowej zabawy w wyliczenie dziesięciu rzeczy, które lubię
    Pozdrawiam ;)

    http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/09/lubie-to.html

    OdpowiedzUsuń