środa, 14 lipca 2010

Chłodnik Dicka czyli pomidorowo-ogórkowe zimne pyszności


Nazwa oczywiście nie moja a zaczerpnięta, podobnie jak i przepis:) z książki z przepisami Małgorzaty Musierowicz "Całuski panny Darling". A Dick to jeden z bohaterów "Tajemniczego ogrodu", któremu wedle podejrzeń pani Musierowicz na pewno by smakował ze świeżymi jarzynkami. Mnie smakował i to bardzo. Idealny na upały i nie tylko. Polecam!!!

litr maślanki ( u mnie jogurt activia- bo to mój ulubiony)
ok. 1/5 kg sparzonych i przetartych lub zmiksowanych pomidorów
2 duże ogorki pokrojone z drobną kostkę
koperek, szczypiorek drobno posiekane
sól, pieprz do smaku

Mieszamy przetarte pomidorki z maślanką/jogurtem, dodajemy posiekane ogórki, koperek i szczypiorek. Solimy i ewentualnie pieprzymy do smaku. Na godzinke do lodówki i gotowe. Pycha!!



8 komentarzy:

  1. Dziś właśnie rozmyślam nad jakimś chłodnikiem.
    Pomidorek plus ogórek- to co lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna propozycja na letnie upały. Na pewno bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może nie uwierzysz, ale ja w niedzielkę z tej książki piekłam Ciasteczka Filifionki, pojawią się niebawem na Moim blogu:)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Składniki proste, a chłodnik wygląda zachęcająco - idealny na dzisiejszy upalny dzien. Musze wypróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne są takie warzywne chłodniki.

    OdpowiedzUsuń
  6. z chęcią zjadłabym taki chłodnik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś jadłam! Na dzisiaj właśnie idealny! Bardzo smaczny i orzeźwiający!
    M.

    OdpowiedzUsuń