piątek, 8 października 2010

Ciasto ze śliwkami na oliwie



Ciacho z wrześniowego numeru Kuchni. Zwyczajne, smaczne, proste. Proporcje na duża blachę pikeranikową, ja robilam z 2/3 ilości a iat ka wyszło mi duże ciacho. Cyt. za Kuchnia:

3 jajka, szczypta soli
1 szkl. cukru
1 szkl. maślanki
1/2 szkl. oliwy
2,5 szkl. mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam połowę, bo okropnie nie lubie czuc smaku proszku w cieście, wolę, żeby mniej wyrosło)
cukier waniliowy
1,5 kg wegierek (dałam inne, bo mi żal bylo węgierek i je zjadłam:))

Oddzielamy żółtka od białek. Do białek dodajemy szczyptę soli i miksujemy, wsypując stopniowo cukier. Łączymy z żółtkami i dalej ubijamy. Ucierając na jak najniższych obrotach, wlewamy maślankę, a następnie oliwę. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy przez sito i dokładnie łączymy z mokrymi składnikami, aby powstała jednolita masa. Na końcu dodajemy cukier waniliowy i mieszamy. Przekładamy na dużą blachę wyścielaną papierem do pieczenia i rozprowadzamy po całej jej powierzchni. Śliwki myjemy, kroimy na połówki i drylujemy. Układamy miąższem do góry (ja do każdej wsypałam trochę ciemnego cukru i cynamonu). Pieczemy godzinę w 160 stopniach.

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ciasto. Proste i pyszne, no i o to chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przypomia mi ono zawsze drożdżowe. dlatego u mnie w rodzinie nazywamy to ciasto drożdżowym bez drożdży xd a w skrócie - "oszukana drożdżówka".
    jest delikatne i smaczne. a w towarzystwie śliwek, świeżych i smakowitych, to istna rozpusta!

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowite to ciacho:) a ja bardzo lubie takie proste ciasta z owocami, wiec porywam Ci kawaleczek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też zrobiłam to ciasto ;) Super jest! Słodkie, ale jednocześnie kwaśne dzięki śliwkom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda bardzo apetycznie !

    OdpowiedzUsuń