niedziela, 4 września 2011

pyszny sos z pomidorów do spaghetti lub pizzy



Ten pyszny sosik znowu z blogu OliCruz. Świetny do makaronu, pizzy i nie tylko. Pachnący, intensywnie pomidorowy, taki soczysty. Moim dzieciom (poza, przyznaję, jednym) bardzo smakowal. Mojemu nie dziecku też. gorąco polecam!. Jedyne co zmieniłam z oryginału to bardziej go doprawiłam i przede wszystkim doczosnkowiłam:)

500 g tego pysznego przecieru pomidorowego, może byc też kupny, ale tylko pod warunkiem, że nie mamy innego:).
cebula
5 ząbków czosnku
sól łyzeczka cukru
łyżka oliwy
lyżeczka oregano

Cebulę i czosnek siekamy dość drobno, wrzucamy na rozgrzaną oliwę do garnka o grubym dnie.Dosypujemy oregano, sól i dusimy kilkanaście minut (uwaga, żeby nie przypalić,bo zgorzknieje).Dodajemy przecier, cukier, ewentualnie dosmaczamy i duzimy przez kilkanaście minut. Ja to jeszcze miksuję, bo moje dzieci nie bardzo lubie tzw. farfocle:). Na koniec dodajemy łyżke oliwy. Jeśłi robimy z makaronem to dodajemy gorący sos do gorącego makaronu i posypujemy serem. Smacznego!!


1 komentarz: