niedziela, 24 stycznia 2010

Muffinki bananowo-czekoladowe





Znalazłam ten przepis tutaj, dodałam do niego trochę czekolady i wyszło całkiem smaczne co nieco (oczywiście jak się lubi banany). Najbardziej urzekający był ten bananowo-czekoladowy zapach unoszacy się podczas pieczenia. Polecam i życzę smacznego.

skladniki suche:

1 i ¾ szklanki mąki


1/2 szklanki cukru (dałam trochę mniej)

1/4 szklanki brązowego cukru (dałam ciut więcej)

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

1/4 łyżeczki soli

1/4 startej mlecznej czekolady

1/4 startej gorzkiej czekolady

składniki mokre:

3 banany (rozgniecione na papkę) plus pół banana pokrojonego w plasterki do dekoracji

2 jajka

8 łyżeczek masła (stopionego i ostudzonego)

kilka kropel zapachu waniliowego


Składniki suche wymieszałam w misce(czekoladę zostawiłam).Mokre wszystkie zmiksowałam, dodałam do suchych i wszystko razem wymieszałam. Dodałam czekoladę. Foremkę na muffinki wypelniłam papilotkami i nakładałam do nich ciasta tak mniej więcej do 2/3 wysokości. Każde ozdobiłam plasterkiem banana i odrobiną czekolady. Niektóre posypałam kruszonką na którą wspaniały przepis znalazłam u niezawodnej dorotus:

50 g masła, miękkiego

10 płaskich łyżek mąki

4 łyżki cukru

8 g opakowanie cukru waniliowego

(wszystko razem wymieszać paluszkami- oczywiście do mufinek wystarczy tak z 1/4 ilości)  
 
Piekarnik nagrzać do 180 stopni, piec 25-30 minut(ja piekłam 30- ale mój piekarnik jest specyficzny).
 
Z tych proporcji wyszło mi 27 muffinek. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz