sobota, 30 marca 2013

Cztery mazurki

 

 
 W tym roku "mazurzyć" zaczęły moje dzieci. Zrobiły pyszne kruche mazurki z masą zrobioną z czekoladowych krówek. Bardzo oriste i smaczne. Pięknie ozdobiły i czekają do jutra ( no już trochę bez rogów, ale co tam:). Mnie jakoś leń dopadł i zabrałam się za ciacha w ostatniej chwili. Tradycyjnie skorzystałam z Polkowych inspiracji, trochę sama powymyślałam i zrobiłam 4 mazurki. Spód do wszystkich ten sam, ino podzieliłam go nqaa dwie części i do połowy dodałam kakao. Starczyło na 4 okrągłe mazurki o średnicy 16 cm
Spód:
100g mąki krupczatki
100g mąki pszennej
100 g płatków migdałowych, podprażonych i zmiksowanych, ale nie na bardzo drobno
1 zółtko
50 g cukru
200 g masła
ew. kakao

Szybko zagnieśc, ja do połowy dodałam kakao. Do lodówki na 30 minut.
Potem wygniotłam 4 okrągłe foremki i trzymałam je w lodówce. W tym czasie robiłam nadzienia.

Nadzienie I KOKOSOWE:

Spód podpiec w teperaturze 200 stopni ok 10-15 minut (w zależności od piekarnika) - do zrumienienia na złoto. Ponakłuwać koniecznie. Ostudzić


Robimy nadzienie:
100 g wiórków kokosowych
30 c pudru
50 g śmietanki kremówki
30 g masła

Wiórki wymieszać z cukrem pudrem. Śmietankę podgrzać z masłem, i zalać nią wiórki. Wymieszać, ostudzić i wyłożyć na podpieczony, ostudzony spód. Ochłodzic w lodówce
Zalać ganaszem czekoladowym (ok 50 g czekolady - u mnie mieszana , zalać 25 ml gorącej smietanki, wymieszać, lekko ostudzic i zalać). Znowu do lodówki.

Nadzienie II makowo-kajmakowe.
 
 

Spód podpiekamy z temp. 200 stopni 10 minut.
Masa makowa (u mnie gotowa z puszki)

kajmak ( tym razem tez gotowiec)

Podpieczone ciasto smarujemy masą makową i pieczemy 15 minut w 180 stopniach. Chłodzimy i gdy trochę stwardnieje delikatnie smarujemy kajmakiem. I gotowe. Proste, niewyględne, ale pyszne!:)

Nadzienie III ze śliwkami

 


Spód podpiekamy w 200 stopniach przez 10-15 minut - do zrumienienia. Studzimy

Robimy nadzienie:
 
40 g mleka
40 g masła
40 g cukru
75 g mleka w proszku
100 g suszonych śliwek
rum do moczenia śliwek

śliwki kroimy w paseczki i moczymy w rumie
Mleko, masło i cukier podgrzewamy na małym ogniu, mieszając co jakiś czas, żeby lekko zaczęlo gęstnieć.
Po lekkim przestudzeniu dodajemy mleko w proszku i sliwki, mieszamy, wykładamy  na spód i studzimy przez noc w lodówce.

Nadzienie IV serowe:


Spód podpiekamy 1 200 stopniach przez 10 minut. Robimy nadzienie:


200 białego sera, mielonego
1 łyżka cukru
sok wyciśnięty z połowy pomarańczy

1 białko

Bialko ubijamy. Ser ukręcamy z cukrem i sokiem. Łączymy z białkiem.. Wykładamy na podpieczony spód i pieczemy ok 30 minut w temp. 120 stopni.

1 komentarz:

  1. Słodko i " mazurkowo "
    Pozdrawiam

    Zapraszam http://slodkieokruszki.blox.pl

    OdpowiedzUsuń