środa, 9 maja 2012

Muffinki czekoladowe




Szykując się do pewnego bojowego zadanie, które mnie czeka w piątek upiekłam kilka mufiinek, żeby poćwiczyć ich zdobienie:). Oto i one/

45 g gorzkiej czekolady, roztopionej
1/2 szkl mąki pszennej
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
60 g masła
pół szkl. cukru
1 jajo
1/4 szkl gęstej śmietany

Masło z cukrem i solą ucieramy na gładką masę. Dodajmy rozpuszczoną, wystudzona czekoladę. Dodajemy jajko, cały czas ucierając. Dodajemy śmietaną, ucieramy. Makę przesypujemy z proszkiem i sodą i dodajemy powoli do masy, dalej ucierając. Jeśli będzie trochę za geste można dodać odrobinę wody.
Formę do muffinek wykładamy papilotkami i wkładamy masę (u mnie wyszło 6 babeczek). Pieczemy w temp. 180 stopni ok 25 minut - sprawdzamy patyczkiem. Wyjmujemy, chwilę czekmay i studzimy na kratce.
Ja dekorowałam musem czekoladowym (pół mascorpone wymieszane z rozpuszczoną gorzką czekoladą - 50 g) oraz gotowa polewą czekoladową.



3 komentarze: