poniedziałek, 25 czerwca 2012

Przepyszne kruche babeczki z orzechami w karmelu



Moja starsza Córka na zakończenie szkoły podstawowej miała taki mały bal. Trzeba było zrobić jakieś smakołyki. Ja postawiłam na talerz z różnymi, drobnymi słodkościami, które  łatwo będzie wziąć do ręki, ładnie będą wyglądać i pysznie smakować. Poszukując inspiracji znalazłam ten przepis na przepyszne babeczki u Pani Bożeny Sikoń. Trochę pozmieniałam i wyszło pysznie. Ze wstydem przyznaję, że połowę babeczek zjadłam ja:). (ale uspokajam: dzieci nie były poszkodowane, bo zrobiłam jeszcze sporo innych). Gorąco polecam!

Kruche:
15 dag mąki
10 dag masła
5 dag cukru pudru
1 żółtko

Ciasto szybko zagniatamy, wsadzamy do lodówki na 15 minut i wygniatamy babeczki. Nakłuwamy i pieczemy ok 10- 13 minut w temp 200 stopni.

Robimy orzechy:
150 g orzechów włoskich 
100 cukru 
1 łyżka miodu
130 g śmietanki kremówki

Orzechy prażymy w piekarniku przez 5-7 minut w temp 200 stopni. 
Cukier rozpuszczamy na suchej patelni na średnim ogniu do uzyskania bursztynowego koloru. Dodajemy łyżkę miodu i ciepłą (!) śmietankę. Mieszamy, dodajemy podprażone orzechy, łączymy i wykładamy na upieczone, wystudzone babeczki. 
Pycha!






3 komentarze:

  1. też takie robimy, są przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie małe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co najlepsze *.* Gdy tylko coś zrobię opiszę na swoim blogu jak wyszło : ))

    OdpowiedzUsuń