piątek, 11 lutego 2011

Kandyzowana skórka z cytrusów w czekoladzie



Pyszna, mała, czkoladowa przekąska, przełamana smakiem cytrusa. Mnie bardziej makuje pomarańczowa, niż cytrynowa, ale obie sa smakowite. Limonki akurat nie miałam, zrobię następnym razem, który na pewno będzie wkrótce. Przepis zacytuje jak w oryginale, od siebie dodam, ze skórke pomaranczowa zrobiłam w gorzkiej czekoladzie z nutka chilli i to było świetne połączenie, cytrynową w karmelowej i tez fajnie współgrało. Gorąco polecam!Przepis znowu z książki o boginii CZEKOLADZIE:)

  • 1 duża pomarańcza o grubej skórce
  • 1 duża cytryna o grubej skórce
  • 1 duża limonka o grubej skórce (nie miałam)
  • 600 g cukru
  • 300 g wody
  • 125 g czekolady deserowej (u mnie jak wyżej)

Obrać pomrańcze, cytrynę i limonkę tradycyjnie, żeby ze skórek wyszły ćwiartki, odkroić miąż i albedo (cóż za erotyczna nazwa:) - a oznacza tę tylko tę białą część tuż pod skórką).  Każdy kawałek skórki pociąć na paski - tak żeby ich było około 60-80. Wrzucic do rondla i gotować przez 3 minuty. Dokładnie odcedzić.
Do rondla wlac wodę, wsypać cukier, cały czas mieszając aż cukier się rozpuści. Doprowadzić do wrzenia i pogotować około 10 minut.(za pierwszym razem przegotowałam i wyszedł mi piękne karmel). Wrzucić skórki, żeby wszystkie były zanurzone i gotować na małym ogniu około 30 minut, nie mieszając. Wyłączyc ogień, zdjąć z kuchenki i zostawić na 6 godzin.Po tym czasie odsączyć skórki, kladąc je na pergaminiel lub, jak ja, na kratce.
Rozpuscić czekolade w kąpieli wodnej lub w mikrofali i po kolei zamaczać skórki. Odkladac na folię, żeby czekolada stężała. Po tym czasie zajadać się bez opamiętania. Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Mam identyczny przepis, ale wg niego, skórki trzeba moczyć przez trzy doby, stale zmieniając wodę.

    PS. Czy mogłabyś zlikwidować tą uciążliwą konieczniść przepisywania literek z obrazka?
    To nic nie daje, a piszącym działa na nerwy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszą być super aromatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. MK jakich literek, zjakiego obrazka? Pomsrańcza była idealna po takim namoczeniu, natomiast w cytrynie wyczuwało się lekką goryczkę
    Chantel :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaa...Moja kawiarenka chodzi o logowanie? Wiem ,zę tak jest u innych, ale u siebie tego nie dostrezgłam:). Jeśli o to chodzi to zaraz poszukam w opcjach gdzie to sie kasuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Są wspaniałe. Robiłam je już kiedyś, ale nie zrobiłam zdjęć. To pyszności,.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój przepis nie przewiduje skórki cytrynowej, właśnie ze względu na goryczkę.
    Tą zasypuję grubą solą i przyprawami, i kiszę przez kilka miesięcy. Później służy mi jako świetna przyprawa do gremolaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne smakołyki! Lubię takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń